>

                                         

[up] Blue Note vom Feinsten, frisch aus der Mosaic-Schachtel

Mehr
21 Jahre 11 Monate her - 21 Jahre 11 Monate her #9243 von tha dude
Hallo Miteinander,

ab sofort in meinem soul-seek ordner:

The Complete Blue Note/UA Curtis Fuller Sessions
Mosaic-Records, 3 CDs, limitiert auf 5000 Stück, mehr Infos



cu
tha dude

EDIT: Tracklist + Sessionindex gibts hier
Letzte Änderung: 21 Jahre 11 Monate her von tha dude.

Bitte Anmelden um der Konversation beizutreten.

Mehr
21 Jahre 11 Monate her #9288 von cntr
dein größter fan hat wieder zugeschlagen... :D


vielen dank, vielen dank, vielen dank (für jede der 3 cd's).

mfg. cntr

Join the group: www.last.fm/group/FKGM/

Bitte Anmelden um der Konversation beizutreten.

Mehr
21 Jahre 11 Monate her - 21 Jahre 11 Monate her #9292 von Kater Carlo
Ich habe auch für den Freundeskreis (und für mich :) ) tief in die Tasche gegriffen und mir eine dieser limitierten Mosaic-Boxen besorgt, bevor sie ausverkauft ist:

Sam Rivers- The Complete Blue Note Sessions (1964-67, 3CD)



allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=A81jteau24x07

Discographie: www.mosaicrecords.com/Discography.asp?SelectionID=22

Gerippt mit 192kb/s liegt das Schmuckstück jetzt in meinem Soulseek-Ordner

Carlo
Letzte Änderung: 21 Jahre 11 Monate her von Kater Carlo.

Bitte Anmelden um der Konversation beizutreten.

Mehr
21 Jahre 11 Monate her #9293 von Hotho
@ Kater Carlo,

ist nur leider schwer ranzukommen an Deine vielen Perlen :D

Gruß Hotho

Bitte Anmelden um der Konversation beizutreten.

Mehr
21 Jahre 11 Monate her - 21 Jahre 11 Monate her #9308 von tha dude
@carlo: Danke für die Box! Geniale mugge. Gute idee mit dem mosaic-thread. Der Vollständigkeit halber: Roskolnikov hatte auch mal eine mosaic-box im Angebot: hier

cu
tha dude
Letzte Änderung: 21 Jahre 11 Monate her von tha dude.

Bitte Anmelden um der Konversation beizutreten.

Mehr
21 Jahre 11 Monate her - 21 Jahre 11 Monate her #9353 von Kater Carlo
Die drei Mosaic-Sets von raskolnikov, tha dude und mir scheinen die einzigen in Soulseek zu sein. Dabei hatten einige Leute im Mosaic-Forum des Blue Note Boards schon angeregt es müsste ein "Mosaic-Napster" geben um der Allgemeinheit die vergriffenen Releases zugänglich zu machen :)

Diese Schätze machen süchtig. Leider sind im Moment nach meinem Geschmack nur wenige interessante Sets erhältlich . Von J.J.Johnson, Jimmy Giuffre oder Max Roach hätte ich gerne einige Aufnahmen, aber 6CDs sind einfach nur Overkill. Zulegen werde ich mir auf jeden Fall die Tristano/Konitz/Marsh-Box , da ist alles erste Sahne.

Ich könnte mich ohrfeigen dass ich die Andrew Hill und Jackie McLean Sets verpasst habe. Insbesonders Blue Note Aufnahmen sind sehr gefragt, da auch die regulären CDs oft wieder schnell vom Markt verschwinden. Solche Moasics findet man dann zum dreifachen Preis bei ebay :( Einige seltene Blue Note CDs habe ich aber schon in Soulseek gefunden und werde sie weitersharen.

Carlo
Letzte Änderung: 21 Jahre 11 Monate her von Kater Carlo.

Bitte Anmelden um der Konversation beizutreten.

Mehr
21 Jahre 8 Monate her - 21 Jahre 8 Monate her #11348 von Kater Carlo
Eine weitere interessante Mosaic-Box hat den Weg ins Soulseek-Netz gefunden :)

The Complete Blue Note Recordings of Freddie Redd (1960-61)

allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=A60rsa9lgy23h

Inhalt der Box: pllab.hyu.ac.kr/~doh/music/mosaic/124.html

Diese limitierte 2CD- oder 3LP-Edition ist nicht mehr erhältlich und wurde vor kurzem für über $200 bei ebay.com versteigert. Auch die Einzel-Alben "The Connection" und "Shades of Redd", in den 90ern auf CD veröffentlicht, sind inzwischen vergriffen und nur als teure Importe erhältlich.


Freddie Redd ist Pianist und Komponist, seine Musik ist im Bereich Hard Bop angesiedelt. Auf seinen Blue Note Platten spielen Solisten wie Jackie McLean (Alt sax) und der leider zuwenig bekannte Tina Brooks (Tenorsax) mit.

Weitere Infos habe ich leider nur in Englisch gefunden.


Since his emergence as composer of the score for Jack Gelber's harrowingly exact play, The Connection, Freddie Redd has finally been gaining some of the recognition that has eluded him for much of his playing career. Freddie also plays the taciturn pianist in the play with convincing effect. Although he hopes to work again in the theatre, Freddie remains essentially a jazz player-writer, and this album underlines his growth as a composer of vigorously expressive jazz originals.

Freddie has been writing since he started playing. In both disciplines, he is largely self-taught. Born in New York, May 29, 1928, Freddie came of a moderately musical family. His mother sang in church, and still does; and his father, who died when Freddie was not yet a year old, had played piano.

Unlike most professional jazzmen, Freddie didn't take up an instrument until quite late in his teens. Around 1946, when he was in the Army, Freddie bagan to pick up the piano on his own. After being discharged, he studied for a month at the Greenwich House Music School in New York, but he bacame so proficient through his own investigations that he left school to take his first professional job, a jazz gig in Syracuse. With him, by the way, was tenor saxophonist Tina Brooks.

After Syracuse, he free-lanced in Harlem, especially in a sit-in room called Club Harlem where pay was small but the chance to learn before an audience and other musicinas was extensive. Meanwhile, he was absorbing a number of influences. The first jazz record he recalls having had a sharp impact on him was the Charlie Parker--Dizzy Gillespie "Shaw' Nuff" to which he was exposed in the Army. Later, Freddie heard Bud Powell. "Bud really got me started. I'd never heard a pianist play quite like that--the remarkably fluent single lines and the pretty chords. In time, Thelonious Monk got to me too. Actually, however, I've been influenced by many things I've heard on a lot of instruments. What I do is try to piece together what stimulates me into my own way of feeling things musically."

By 1953, Freddie had joined Cootie Williams and spent a stimulating year traveling mostly through the South. Back in New York, Freddie started working with vibist Joe Roland and began to be heard quite often at Birdland's informal Monday night sessions. In 1954, Freddie was with Art Blakey, and then for a time he seemed to have disappeared. He turned up in Sweden on a tour with Rolf Ericson, joined Charlie Mingus's Jazz Workshop in 1956, and when Mingus went to the coast, Freddie left the band there. He was based in San Francisco for six months, and returned to New York where he did some recording but was inactive on the club scene.

After several years of shuffling, the chance came to write the music for and appear in The Connection. Freddie has been at the Living Theatre on Sixth Avenue ever since. He doesn't find the long run dull since "something different happens every night," but he would like to form his own group and go back into the clubs. He was particularly anxious to work out some of his ideas on how jazz writing and playing can be productively interrelated in this album and the result, he feels, has given him more confidence than any experience since his scoring The Connection.


--NAT HENTOFF, from the liner notes,
Shades Of Redd, Blue Note.


Die Version in Soulseek ist ein Rip der LP-Box, in sehr guter Qualität. Mehr Infos per PN, falls nötig.

Carlo
Letzte Änderung: 21 Jahre 8 Monate her von Kater Carlo.

Bitte Anmelden um der Konversation beizutreten.

Mehr
21 Jahre 8 Monate her #11352 von 5thavenue
... so meine Lieben. Ihr da oben. Ihr macht misch fertisch. Down. Erledigt. Ich habe den "Fehler" begonnen die Miles Davis Biografie erneut zu lesen. Da habe ich mal geschworen: Die will ich alle mal haben. Die ganzen CD's von den Musikern mit denen er arbeitete oder schlichtweg als genialer "Motherfucker" bezeichnete." Ich denke ihr seid euch bewusst über die Masse an genialen Motherfuckern auf diesem Planeten.

Und dann: Dann kommt ihr mit diesem Thread. :lol: Ich kann nicht mehr. :lol: Das wird mir zuviel. Das macht misch fertisch. Dieses Thread ist super - aber wann ich das schaffen soll könnt ihr mir leider auch nicht beantworten... 8O

Schade und weiter soooooo............. :wink:

Bitte Anmelden um der Konversation beizutreten.

Mehr
21 Jahre 8 Monate her #11353 von Kater Carlo
Ach ja, hatte ich glatt vergessen .... :)

The Complete Blue Note Recordings of the Tina Brooks Quintets (1958-61)

allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Ajtkbikvhbb39

Detailierter Inhalt: pllab.hyu.ac.kr/~doh/music/mosaic/106.html

Der Stil des (übrigens männlichen :) ) Tenorsaxophonisten Tina Brooks ist eingängiger Hard Bop, die Namen der Begleitmusiker sprechen für sich.

Auch diese Mosaic-Box ist inzwischen eine Rarität. Sie enthält die Alben:

Minor Move (1958)

allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Ayijxlfdehcqy



True Blue (1960)

allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Aopvyxdfbjols



Back To The Tracks (1960)

allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Awckxlfaegcqp



The Waiting Game (1961)

allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Aikjw7i43g7dr

Diese Session erscheint im Oktober in der Blue Note Connoisseur-Serie, die anderen gab es mal auf CD, sie sind inzwischen aber wieder vergriffen.

Ein Kommentar zu "Back To The Tracks":

Da ist die Platte eines Namenlosen, der doch einen unueberhoerbar sehr wohlklingenden Namen hat(man findet ihn einfach kaum in den namhaften Musik-Lexiken, dafuer in den namenloseren). Und dabei „luepft“ einen das Geblaese des namenlosen Tina Brooks buchstaeblich vom ersten Takt an aus dem Sessel und macht alsogleich verstaendlich, was sein namhafterer Blaeser-Kollege Freddie Hubbard nach der ersten Begegnung mit Tina meinte: „Ich mochte Tina auf Anhieb. Er hatte ein so gutes Musikgefuehl. Er konnte egal was aus dem Moment heraus schreiben, und es war wunderschoen ... Welch gefuehlsvolle, inspirierende Katze. lch mochte ihn einfach.“ Tatsaechlich gilt der 1932 geborene und 1974 verstorbene Tina Brooks heute als einer der originellsten Tenorsaxophonisten der spaeteren 50er Jahre, der zwischen 1958 und 1961 auch zu vier eigenen LP-Aufnahmen beim renommierten Label Blue Note kam. Allerdings wurde - ein Irrtum der Musikgeschichte - nur eine zu seinen Lebzeiten veroeffentlicht. „Back To The Tracks“ aus dem Jahr 1960 gehoert zu den lange Zeit zu Unrecht schubladisierten, aber immerhin - hier ist sie. Sie laesst den zurueckhaltenden, scheuen Tina Brooks auch als Saxophonisten so hoeren, wie er als Mensch war: ein verkappter „Fetzer“, sehr geradlinig, aber immer wieder verblueffend; ein Mann der sanften Toene, der aber durchaus auch mal an seinem Horn zu „schraenzen“ vermochte, ein gewaltiger Jazzer der feinsten Art - und eine viel zu spaete Entdeckung. Aber nicht zu spaet.
www.highfidelity.net/bluenoteout/bst84052.html

Die Version in Soulseek ist ein Rip der LP-Box, in sehr guter Qualität.

Carlo

Bitte Anmelden um der Konversation beizutreten.

Mehr
21 Jahre 8 Monate her #11378 von tha dude
@carlo: danke für die wirklich schöne Tina Brooks - Box. Da muss ich wenigstens nicht hier mitbieten.

cu
tha dude

Bitte Anmelden um der Konversation beizutreten.

Mehr
21 Jahre 8 Monate her #11418 von sheik
im meinen soulseek ordner oder wenn bedarf per ftp zugang:

the complete blue note blue mitchell sessions (1963-67)


anfragen bitte hier: Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!

Bitte Anmelden um der Konversation beizutreten.

Mehr
21 Jahre 8 Monate her #11814 von Kater Carlo
Und wieder wird eine Mosaic-Kiste aufgemacht:


The Complete Blue Note Donald Byrd/Pepper Adams Studio Sessions (4CDs, 1959-67)



Infos: www.mosaicrecords.com/DisplaySel ... tionID=984

Tracklist: www.mosaicrecords.com/Discograph ... tionID=984

All Music Guide Kritik: allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=A6fd8vwria9qk

Zwei All About Jazz Kritiken:

www.allaboutjazz.com/reviews/r0500_108.htm
www.allaboutjazz.com/reviews/r0500_107.htm

Diese 4CD-Box enthält 6 Sessions der Zusammenarbeit des Trompeters Donald Byrd und des Baritonsaxophonisten Pepper Adams. 5 wurden von 1959 bis 1961 aufgenommen (Byrd in Hand, Chant, Royal Flush, The Cat Walk, Off to the Races), und 1967 kamen sie noch einmal für die Platte The Creeper im Studio zusammen.

Das ist teils schneller, teils melodischer Hardbop, mit Donald Byrds klarem schnörkellosem Trempetenton und den eleganten Baritonlinien von Pepper Adams. Auf einer Session spielt als weiterer Solist Charlie Rouse, bekannt aus dem Thelonious Monk Quartet der 60er Jahre. Am Piano spielen die Blue Note Kämpen Wynton Kelly, Walter Davis Jr, Herbie Hancock, Duke Pearson und Chick Corea und auch die Rhytmussektion ist erste Sahne.

Soulseek --> [fkgm] Kater Carlo --> Mosaic sets

Carlo

Bitte Anmelden um der Konversation beizutreten.

Mehr
21 Jahre 7 Monate her #11971 von sheik

Bitte Anmelden um der Konversation beizutreten.

Mehr
21 Jahre 7 Monate her #11977 von Kater Carlo
Ein weiteres Blue Note Hardbop Monument von Mosaic Records:

The Complete Hank Mobley Blue Note Fifties Sessions (1957-58 )



Diese 6CD-Box enthält alle Blue Note Alben der 50er Jahre des Tenorsaxophonisten Hank Mobley in chronologischer Reihenfolge: The Hank Mobley Quartet, Hank Mobley Sextet, Hank Mobley & His All-Stars, Hank Mobley Quintet, Hank, Hank Mobley, Curtain Call, Poppin', Peckin' Time

Infos von Mosaic Records: www.mosaicrecords.com/DisplaySel ... ctionID=36

Detaillierte Diskographie der Box: www.mosaicrecords.com/Discograph ... ctionID=36

Kritik vom All Music Guide: allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=A5ckxu3ujan6k

Kritik von All About Jazz : www.allaboutjazz.com/reviews/r0699_22.htm


Auszug aus den Liner Notes der Box:

Hank Mobley was born on July 7, 1930 in Eastman, Georgia, and raised in Elizabeth, New Jersey. There was much music in his family, particularly piano music. Uncle Dave Mobley played piano among other instruments, and his mother and grandmother also played keyboards (his grandmother was a church organist). Piano became Mobley's first instrument; then he picked up the tenor sax at age 16 and basically taught himself the horn. On his uncle's advice, he listened initially to Lester Young and then to Don Byas, Dexter Gordon and Sonny Stitt. "Anyone who can swing and get a message across," as Mobley explained his influences to Leonard Feather in 1956.

By his late teens, Mobley was working as a professional musician. He was hired by Paul Gayten and worked the rhythm and blues circuit with him between 1949 and '51, having been recommended by Clifford Brown (who had not heard Mobley play at the time but was aware of his growing reputation). "Hank was beautiful, he played alto, tenor and baritone and did a lot of the writing," Gayten recalled. "He took care of business and I could leave things up to him."

The Gayten band also included baritone saxophonist Cecil Payne and future Ellingtonians Clark Terry, Aaron Bell and Sam Woodyard. Working with the last three no doubt eased the way for Mobley's two-week stint as Jimmy Hamilton's replacement in the Ellington Orchestra during 1953. ("I didn't play clarinet, but I played some of the clarinet parts on tenor," he later recalled). While the band recorded, the material did not feature Mobley as a soloist.

Mobley's jazz recording debut was the product of a job he held in the house band of a Newark nightclub after leaving Gayten in 1951. Another promising youngster and future Blue Note artist, pianist Walter Davis, Jr., was also a part of the group, and the opportunity to back visiting stars including Miles Davis, Dexter Gordon, Billie Holiday, Bud Powell and Lester Young was invaluable to their rapid development.

Max Roach hired both Mobley and Davis after appearing at the Newark club, and brought them into rooms like the Apollo Bar before recording with them for Debut in March 1953. The session (now available on OJC) included both quartet and septet tracks and captures an already recognizable tenor stylist and composer. Roach reportedly tried to summon both Mobley and Clifford Brown to California to form what would become the Brown/Roach quintet in the summer of 1953, but was only able to locate the trumpeter.

Back on the East Coast, Mobley gained further experience with Davis, Tadd Dameron, Milt Jackson and J.J. Johnson. For much of 1954 he worked with Dizzy Gillespie, and participated in four of the trumpeter's recording sessions. After leaving Gillespie in September 1954, Mobley joined pianist Horace Silver's quartet at Minton's Playhouse, a group completed by basist Doug Watkins and drummer Arthur Edgehill.

"On weekends Art Blakey and Kenny Dorham would come in to jam, 'cause they were right around the corner," Mobley recalled, which led to Silver's first quintet session for Blue Note with Dorham, Mobley, Watkins and Blakey. The session was issued as Horace Silver and the Jazz Messengers, working a variation on the Messengers name that Blakey had employed for a larger ensemble several years earlier; and the five musicians decided to work in a cooperative relationship whenever any one of them was offered work.

When it came to music, Hank Mobley was extremely sure-footed in this period. If his drug problem created a less steady personal life and slowed his recording activities significantly for much of 1958 and '59, he was able to bounce back with Blue Note in 1960, when he entered his truly golden age on albums like Soul Station, Roll Call, and Workout.

Possessed of both his own conception, which made his music readily identifiable, and the equally rare inspiration that also made listening to his work eminently satisfying, Mobley was perpetually eclipsed throughout his career by more extroverted and influential sylists. His work was often downgraded as a lesser version of Sonny Rollins; and in 1960 and '61, when he worked with Miles Davis and recorded what are his greatest sessions under his own name, he was dismissed for not measuring up to his predecessor in the Davis band, John Coltrane.

When the avant-garde innovators dominated the attention of jazz critics a few years later, Mobley's playing was often dismissed as old hat and irrelevant. It has only been in the years since he stopped recording (his last session, co-led with Cedar Walton, took place in 1972), and especially since his death in 1986, that the exceptional quality of his playing and writing has begun to receive a commensurate measure of respect.
(Bob Blumenthal)

Zu haben in Soulseek --> [fkgm]KaterCarlo --> Ordner "Mosaic sets".

Leider musste ich den Zugriff auf meine MP3s wegen einer zu langen Queue wieder einschränken. Wer noch nicht auf meiner Buddylist steht kann mich deswegen messagen.

Carlo

Bitte Anmelden um der Konversation beizutreten.

Mehr
21 Jahre 7 Monate her #11985 von ali-habibi
oh mann, ihr macht mich ganz schwindelig!

My eyes must be buggin' out like a stomped on toad, wuah!

Too much great music, but not enough time to listen to it, argh!!

Ich werde mich klonen müssen, um all diese Hard Bop Perlen je hören zu können.




          8O   8O   8O   8O   8O   8O   8O   8O   8O   8O   8O   8O   8O   8O   8O   8O   8O



Ali

Bitte Anmelden um der Konversation beizutreten.

Moderatoren: CharNodeSilberdistelloggejuke_boxcntrMorPHeus
Zum Seitenanfang